zaterdag 4 januari 2014

Printmedia

Als we denken aan gedrukte media, ook wel printmedia genoemd, denken we aan kranten, tijdschriften en boeken. De Telegraaf, Metro, Linda, Voetbal International, de Cosmo. Wie kent ze niet? Dit zijn allemaal voorbeelden van gedrukte media. Deze media worden veel gebruikt. Althans, vroeger een stuk meer dan dat  ze nu worden gebruikt. Omdat tegenwoordig alles digitaal te volgen is, kopen mensen veel minder snel een boek, tijdschrift of een krant. Dit is ook de reden dat het nu wat slechter gaat met de gedrukte media. De gedrukte media bestaan al een veel langere tijd dan het internet. Geschreven media verschilt van het internet, omdat mensen niet direct kunnen reageren op het nieuws. Tegenwoordig hebben ook vele kranten en tijdschriften hun eigen website, zodat wanneer er iets gebeurd in de wereld, hier meteen over geschreven kan worden. Het is op de dag van vandaag zeker belangrijk om als krant of tijdschrift een eigen website te hebben, omdat je anders erg achterloopt en zo riskeert veel lezers te verliezen. De concurrentie is groot, dus het is van groot belang om actueel te blijven en te blijven vernieuwen.
Toch blijven mensen wel kranten en tijdschriften lezen, dit heeft verschillende redenen. Veel mensen vinden het vervelend om vanaf je computer/smartphone/tablet stukken tekst te lezen, zeker als het om lange verhalen gaat. Zo zijn kranten en tijdschriften ook makkelijk om mee te nemen. Een ander voordeel is dat een krant of een tijdschrift niet snel kapot zal gaan en je je ook geen zorgen hoeft te maken dat de batterij leeg gaat. Ook vinden veel mensen het heerlijk om op de bank of op vakantie een goed boek te lezen. Op het strand in de warme zon ga je toch veel eerder met je boek zitten, dan dat je met een tablet op schoot zit die oververhit wordt door de zon.
Vind je het leuk om meer feiten en cijfers te lezen en te zien over de gedrukte media, neem dan eens een kijkje op deze onderstaande website en kom nog meer te weten!
http://www.leesmonitor.nu/page/10002/gedrukte-media


Geen opmerkingen:

Een reactie posten