Als je over straat loopt en om je heen kijkt, ziet de wereld er eigenlijk
niet heel erg anders uit dan een aantal jaren geleden. De auto’s vliegen niet,
het gras is nog groen, mensen wonen nog in huizen, mensen maken nog steeds
ruzie in het verkeer. Maar toch is er meer veranderd dan je op het eerste
gezicht kunt zien. Iedereen kan iedereen vinden en bereiken en iedereen die
toegang heeft tot het internet heeft onbeperkt toegang tot informatie.
Digitale moderne media zijn inmiddels doorgedrongen tot de belangrijkste
terreinen van ons dagelijks leven. Internet, mobiele telefoons, social media,
computergames, tablets en E-books etc. bepalen niet alleen steeds meer hoe we
werken, diensten verlenen en communiceren, maar ook de manier waarop we
onderwijs volgen, ons amuseren en ons cultureel uiten. Wij, vooral mijn
generatie, kan zich geen leven meer voorstellen zonder moderne media, we zijn
er langzamerhand mee opgegroeid. Door de komst van internet is er erg veel
veranderd, voor iedereen. Het begon met particulier gebruik, maar tot de dag
van vandaag maken bijna alle bedrijven gebruik van een eigen website om zo
actief te kunnen zijn met klanten.
Bedrijven die geen eigen website hebben tellen eigenlijk gewoon niet meer mee, je moet in de tijd waar we nu in leven blijven vernieuwen en mee gaan met de tijd. Bedrijven maken gebruik van social media voor het overeind houden van het imago en voor het uitoefenen van marketing. Ook wordt social media gebruikt om personeel aan te trekken, meningen van klanten te horen of samen te werken met zakenrelaties. Soms wordt social media ook gebruikt om informatie te geven en te ontvangen binnen een bedrijf. Social media zijn online platforms waar de inhoud door interactie tussen gebruikers tot stand komt. In tegenstelling tot traditionele websites, vindt er bij social media platforms enorm veel interactie plaats. Denk aan, Facebook, Twitter, Instragram, Hyves. Dit zijn allerlei soorten van social media. Bezoekers delen via social media hun belevingen, foto’s, nieuws, foto’s en video’s. Veel van deze platforms bieden ook de mogelijkheid elkaar vragen te stellen, te discussiëren, beoordelingen achter te laten en tips te delen. Social media wordt steeds vaker ingezet. De inzet van social media voor marketing is op gebieden als marketingstrategie, klantcontact en –communicatie, sales en CRM systemen erg relevant. De interactie is met de komst van deze media flink toegenomen. Individuele proffessionals maken ook druk gebruik van social media. Om de eigen kansen bij het zoeken van een baan te vergroten moet je op het net te vinden zijn. Jezelf als onderscheidend merk zien en presenteren. Social media biedt de mogelijkheid jezelf online onder de aandacht te brengen op een manier die je onderscheidend maakt van concurrenten.
Bedrijven die geen eigen website hebben tellen eigenlijk gewoon niet meer mee, je moet in de tijd waar we nu in leven blijven vernieuwen en mee gaan met de tijd. Bedrijven maken gebruik van social media voor het overeind houden van het imago en voor het uitoefenen van marketing. Ook wordt social media gebruikt om personeel aan te trekken, meningen van klanten te horen of samen te werken met zakenrelaties. Soms wordt social media ook gebruikt om informatie te geven en te ontvangen binnen een bedrijf. Social media zijn online platforms waar de inhoud door interactie tussen gebruikers tot stand komt. In tegenstelling tot traditionele websites, vindt er bij social media platforms enorm veel interactie plaats. Denk aan, Facebook, Twitter, Instragram, Hyves. Dit zijn allerlei soorten van social media. Bezoekers delen via social media hun belevingen, foto’s, nieuws, foto’s en video’s. Veel van deze platforms bieden ook de mogelijkheid elkaar vragen te stellen, te discussiëren, beoordelingen achter te laten en tips te delen. Social media wordt steeds vaker ingezet. De inzet van social media voor marketing is op gebieden als marketingstrategie, klantcontact en –communicatie, sales en CRM systemen erg relevant. De interactie is met de komst van deze media flink toegenomen. Individuele proffessionals maken ook druk gebruik van social media. Om de eigen kansen bij het zoeken van een baan te vergroten moet je op het net te vinden zijn. Jezelf als onderscheidend merk zien en presenteren. Social media biedt de mogelijkheid jezelf online onder de aandacht te brengen op een manier die je onderscheidend maakt van concurrenten.
Natuurlijk wordt het internet nog voor oneindig veel andere dingen
gebruikt, het internet heeft zoveel te bieden. Datingssites, blogs,
informatiepagina’s, games, online video’s kijken op YouTube enz. Het internet
is erg veelzijdig.
Op de volgende website kunt u van alles lezen over alle cijfers van het social media gebruik in 2013. Hier kunt u bijvoorbeeld lezen dat in vergelijking met andere Europese landen Nederland de koploper is in het gebruik van social media! Dit blijkt uit een analyse van het Britse bureau van statistiek. Volgens het onderzoek zegt 65% van de ondervraagde Nederlanders in drie maanden voor de vraag gebruik te hebben gemaakt van social media. Zo is er ook te zien dat in mei 2013 Google de grens van 500 miljoen geregistreerde bereikte. Van die 500 miljoen zijn er 235 maandelijks actief en 135 miljoen gebruikers zijn maandelijks actief in de timeline. Uit onderzoek van Nielsen blijkt dat Google bezoekers slechts 7 minuten per maand doorbrengen op het platform. Even om te vergelijken: De gemiddelde gebruiker van Facebook was diezelfde periode 6 uur en 44 minuten per maand actief! Lees meer op de volgende website: http://www.marketingfacts.nl/berichten/social-media-cijfers-augustus-2013-overzicht
Op de volgende website kunt u van alles lezen over alle cijfers van het social media gebruik in 2013. Hier kunt u bijvoorbeeld lezen dat in vergelijking met andere Europese landen Nederland de koploper is in het gebruik van social media! Dit blijkt uit een analyse van het Britse bureau van statistiek. Volgens het onderzoek zegt 65% van de ondervraagde Nederlanders in drie maanden voor de vraag gebruik te hebben gemaakt van social media. Zo is er ook te zien dat in mei 2013 Google de grens van 500 miljoen geregistreerde bereikte. Van die 500 miljoen zijn er 235 maandelijks actief en 135 miljoen gebruikers zijn maandelijks actief in de timeline. Uit onderzoek van Nielsen blijkt dat Google bezoekers slechts 7 minuten per maand doorbrengen op het platform. Even om te vergelijken: De gemiddelde gebruiker van Facebook was diezelfde periode 6 uur en 44 minuten per maand actief! Lees meer op de volgende website: http://www.marketingfacts.nl/berichten/social-media-cijfers-augustus-2013-overzicht
Geen opmerkingen:
Een reactie posten